Pokud potřebujete pomoc, volejte 155. Nepište nám maily!
Je až s podivem, že někteří lidé zřejmě stále netuší, k čemu slouží čísla tísňového volání a ani jedno z nich si nedokážou zapamatovat, natož použít. Místo toho volí cestu podstatně pomalejší a hlavně bezúčelnou! Napíšou mail! A to buď konkrétní osobě, o které si myslí, že by o jejich trápení vědět měla, nebo na nejbližší výjezdovou základnu. Takže o tom, že si kamarád zřejmě zlomil nohu a dotyčná osoba neví, co s tím, nebo že na zemi leží muž, si adresáti přečtou klidně o pár dní později.
Prosíme, NEPIŠTE NÁM MAIL! Pokud potřebujete pomoc, VYTOČTE ČÍSLO TÍSŇOVÉ LINKY 155. Na zdravotnickém operačním středisku hovor přijme erudovaný operátor, který vyhodnotí situaci, vyšle záchranářský tým na místo a v případě potřeby s vámi zůstane na telefonu až do příjezdu zdravotnické posádky.
Kdy volat linku 155?
Volání na tísňovou linku 155 je bezplatné. Volejte v případech bezprostředního ohrožení života nebo bezprostředně hrozící vážné újmy na zdraví, vyžadující neprodlený zásah lékaře nebo bezodkladný transport pacienta do zdravotnického zařízení. Linku 155 volejte také vždy, když si nejste jisti, jestli nejde o závažný stav. Zkušený operátor vám poradí, jak postupovat.
Připravte si klíčové informace, kdy prioritou je adresa. S operátorem mluvte klidně a věcně. Sdělte mu všechny informace, na které se dotazuje. Vyčkejte, dokud hovor operátor neukončí. Vy sami hovor nikdy neukončujte. A i poté mějte telefon neustále na dosah. Operátor se totiž může ozvat znovu a může potřebovat vaši spolupráci.